6431 KM Hoensbroek
Stuurt u ons een e-consult
De praktijk is op werkdagen geopend van 08.00 – 17.00 uur.
Tussen 12.00 – 14.00 uur is de praktijk gesloten wegens het verzorgen van de administratie en het rijden van de visites.
Het telefonisch antwoordapparaat staat aan van 12.00 – 14.30 uur. Dan is de praktijk alleen bereikbaar voor spoedgevallen via optie 1.
Het spreekuur van de huisartsen wordt gehouden op iedere werkdag van 08.10 – 11.30 uur en van 15.30 – 17.00 uur.
Wij werken alleen op afspraak om uw en onze tijd zo efficiënt mogelijk in te kunnen delen.
U kunt voor het maken van een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 8.00 – 12.00 uur en 14.30 – 17.00 uur.
De assistente zal aan de telefoon informeren naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. Soms zal ook blijken dat een telefonisch advies al voldoende antwoord op uw vraag kan geven. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Mocht u verhinderd zijn voor de afspraak, vragen wij u deze afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren.
Voor een klacht is een afspraak van 10 minuten gereserveerd. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, dan kunnen we er rekening mee houden in onze agenda.
Voor eenvoudige vragen kunt u gebruik maken van het telefonisch spreekuur. Dat heeft als voordeel dat u niet naar de praktijk hoeft te komen.
Het telefonisch spreekuur vindt iedere werkdag plaats aansluitend aan het ochtendspreekuur.
U belt naar de praktijk en vraagt om een telefonisch consult. De huisarts belt u dan later, op een afgesproken tijdstip terug, indien het een vraag is die waarschijnlijk telefonisch beantwoord kan worden. Is daar twijfel over dan zal de assistente u een afspraak op het spreekuur van de huisarts aanbieden.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. De huisarts legt de huisbezoeken af tussen 13.00 – 15.30 uur.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Omdat in de praktijk de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter zijn is het, indien mogelijk, beter om naar de praktijk te komen. Voor 11.00 uur kunt u een huisbezoek aanvragen, de assistente kan dan nog voor die dag een visite plannen.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Bel 112 bij een levensbedreigende situatie!
Bij verwondingen of spoedeisende klachten zijn wij van 08.00 – 17.00 uur bereikbaar op 045-5211717 (optie 1 voor de spoedlijn) of 045-521 1725.
Huisartsenpost Oostelijk Zuid-Limburg
Het is avond, nacht, weekend of een officiële feestdag. U heeft een medische klacht, voelt zich niet goed. Het liefst wilt u even naar de dokter. Maar de praktijk van uw eigen huisarts is gesloten. Wat nu? In twee stappen leggen we u uit wat u kunt doen.
Stap 1: Bepaal of uw medische klacht spoedeisend is
Niet alle medische klachten zijn spoedeisend. Veel medische klachten kunt
u zelf behandelen of kunnen wachten met behandeld te worden tot uw eigen huisartsenpraktijk weer open is. Wilt u meteen weten of u naar de dokter moet? Ga naar onze Home pagina en vul de “Moet Ik Naar De Dokter” vragenlijst in of download de “Moet Ik Naar De Dokter” app en krijg betrouwbaar advies. Via de website thuisarts.nl krijgt u meteen betrouwbare info over ziekte en gezondheid.
Stap 2: Bel Huisartsenpost Oostelijk Zuid-Limburg
Als behandeling van uw medische klacht spoedeisend of acuut is, bel dan de Huisartsenpost Oostelijk Zuid-Limburg. Meer dan 200 huisartsen uit de regio werken hier samen zodat u ook buiten kantoortijd een beroep kunt doen op spoedeisende zorg. De huisartsenpost werkt op afspraak. Daarom is het belangrijk dat u altijd eerst belt.
Houd de volgende gegevens bij de hand
Uw legitimatiebewijs, zorgverzekeringspas, naam van uw huisarts, een overzicht van uw medicijnen die u op dit moment gebruikt en uw adres en telefoonnummer. Neem deze gegevens ook mee wanneer u een afspraak heeft op de huisartsenpost. Een geldig legitimatiebewijs is wettelijk verplicht op de huisartsenpost.
Adres Huisartsenpost OZL
Gevestigd op Spoedplein van Zuyderland Medisch Centrum
Henri Dunantstraat 5
6419 PC Heerlen
Ga eerst naar de website van de Spoedpost:
klik hier voor de website
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.